Thursday, April 22, 2010

rindu + sedih~

rindu~

rindu betul pada blog...
maklumlah..dh 4 bulan x berblog..hemmphh..
dlm 4 bulan nih..mcm2 benda dh berlaku..
tp,,tabah je la hadapi menda2 tuh sume..
relakan segala-galanya...
humphh~~

dalam 4 bulan meninggalkan blog nih..
mcm2 benda dh berlaku..satu exam dh lepas..
result aku??
hemm..ok la..
dpt 6A 1B+ 3C+ ,,tp semuanya A-...
hemphh..
nampak nya kena usaha lagi la nih..hemm..
chaiyok2 nina!
NO PAIN NO GAIN,rite??
hahhaha...
dan masih ade 3 minggu lagi tok push..
exam mid term menunggu untuk menerjah!
hem..moga2 lagi better la result aku kan??
doa kan la ye~~
tp..ape cite plak ngn tajuk sedih kat atas tuh??
hem...
sbnr nya ..hari nih aku,,,
sedih sangat~

sedih??
pasal ape?
hemm..sedih wehh..ape korang rase bile best friend sendirik x paham korang??
meyampah kan??
hemm..
aku ngn die dh 5 tahun kawan..
dh jadik bestfriend lame sudaa~~
tp..masih lagi x paham diri aku..
aku x penah nak salahkan die..
sbb aku tahu..
aku pon buat silap gak..
nobody's perfect rite??
hemm..
5 tahun beb..
5 tahun..lama tuh..
tp,,knp masih lagi x paham2 lagi??
humphh...
canno nih??
aku sayang die weh...
harap2 die paham la aku lps nih...
harap2..semua nya ok lepas nih!
SAYANG die sgt2!

lelaki~
hemm..pasal sorang mamat nih..
aku knl die end of year 2009...
act,,dh lama knl die..tp x lah serapat end of year 2009..
hemm..kitorang mmg kawan..dulu,,mase first aku nk rapat ngn die..
mmg aku mencih gile la kat die...
suke sgt usik aku..sape suruh kan??
kan dh benci..
tp ..mende tuh blkg kira...
lps 2 bulan knl..aku ngn mamat tuh makin rapat..
yang aku tahu die single..baru lps break off atas sbb2 tertentu die kate..
aku,,kalau mamat tu org punye..aku x usik okeh..
walaupon aku hanya nk kawan jekk ngn die...
hemm..
tp..tu la kan..perasan syg seorg kawan dh change kpd menda lain!
hem..
tu la..mende tu dh x leh nak nafi kalau dh ade kat hati...
days after days..
perasaan tuh makin kuat..tp aku biar je...
then..something went wrong..
bile phone aku kena rampas mase xtvt ko ptg kat sek..
x kesah pasal phone..
tp hubungan kawan antara aku ngn mamat tu renggang..
hemm..until he said to me:"bo ahh..ore x xse kait doh ngn na..."
so,start situ..aku x contact die lansung...sampai la..
last 2 week skolah aku buat kursus kepimpinan..
aku pegi..dah mamat tu pon same..
hemm..
aku mmg benci tahap gaban la kat mamat tuh..
huh!
nyampah gile~
mmg benci la..knp perlu aku pegi ngn die??
ah!!

lps pade kursus tuh..die contact aku balik..
die send msg for the first time lps lame x contact..
tp aku x layan..
keesokan nya..aku send msg kat mamat tuh
"nak ape msj ore??"
then..die kate nk tanye kabar..lps 2 dtg mintak maaf ngn aku..tetibe je mamat tuh..
aku kate la kat die..
aku x tau lagi nk maaf ke x..
aku mintak die bg mase tok aku pikirkan..
hemm..
so..smpai hari nih aku x tau nk maaf ke x..
hemm.
tp..skrg aku ngn die gile rapat..
mase die mintak maaf tuh..die ade kate die sayang aku..then..
aku dh la yang mmg dh hanyut ngn die..
tp mase tuh masih lagi benci..
hemm..
tu la..skrg benci tuh tukar jadi sayang...balik!
huh~
so skrg dua2 saling syg..
so die mintak nak kapel!
aku ape lagi..kate je la..aku nk sgt kapel ngn  die..
tp aku ade keje yg lagi penting..
aku nk study dulu..habiskan spm..
ade jodoh,,kapel lah kite....
kalau x de..nk buat canne..
so die paham ape yang aku nk..die kate..
die agk sedih..tp x pe..kalau mcm 2..same2 study..
cipta kejayaan.

so nk kapel,,go on je la lps tu!
so skrg aku happy je!

tp..ade masalah baru yang timbul~
ex gf die kawan aku..kitorang jd kawan mase kursus tu jugak..
tp..
aku ingt ke ok la aku ngn ex die tu..
rupe2 nye..
ex die tgh jealous ngn aku skrg nih..menyampah gak la rase...
buat ape nk jealous..
aku ngn mamat tuh bukan ade ape2 pom..
kitoram kawan jek!
ntah pape jek!
tak la..yang aku bengang..

knp ex die x ckp je dgn aku ape masalah die..
nak men jeling2.,,
senyum pon x penah nk ikhlas..
buat2 jek..buat tambah dosa je!
dh kalau ex die tuh nk sgt kat mamat tuh,,amek la..
tp..mamat tuh nk lagi ke kat ex die??
yg aku tahu la..mamat tu sounds like x penah nk kapel balik ngn ex die...
maybe ex die jek yang masih taruh hrpn kat mamat tuh..
tp..sy tahu mamat tuh syg kat saye..saye pon same...
tp ye la kan..matlamat skrg nk study dulu..dua2 nak study..
kami decide study dulu..
kalau ade jodoh ,,ade la "kami"...
hemm..tp,,skrg..nk sgt tanye ex die...pe hal die act mcm tu bile jumpe aku??
jealous ke??ape ke??
tp,,aku x de pape ngn mamat tu..cuma kami sama2 taruh perasaan ..
aku bukan tepuk tgn sorang..dua2 tepuk tgn..so,,susah ape kan!
dulu mmg la aku yang gila2kan mamat tuh..
tp lps peristiwa tuh..die pulak yg gila2kan aku..
so,,x de hal kan??
tp,,pape pon.,.kami kawan je..x kan lebih dr tu..
selagi exam besar dlm hidup kami x selesai!
hemm...
nih..mase dok berblog pom..sempat ag dok msg ngn mamat tuh..
nak tanya pasal ex die kan..
x pasal2 aku kena marah..
sbb..sblom2 nih..kalau aku tanye pasal ex die jek..mesti die marah..
die kate: "knp la x penah nk paham??kan org dh kate..org dh x de pape ngn die!"
hemm..tp ..
at least..aku tahu ade org syg aku...
amat syg pade aku...
tu je lah!
hemm..end!


p/s:selalu suke ingt mase2 manis + pahit~
teringin nak selitkan gmbr latest lah!hehehe:P


(Semua gmbr diambil semasa pegi holiday kat sabah...huhuhu)






E.N.J.O.Y saja~



0 comments: